Koszyk

Zamknij

No products in the cart.

11 maja, 2020
Posted by :

Prawie każdy z nas jadł chociaż raz w życiu brokuły. Zazwyczaj zjadamy je razem z obiadem, dodajemy do sałatki lub traktujemy je jako zdrową przekąskę. Brokuł jest świetnym źródłem przyswajania niezbędnych witamin i minerałów, których potrzebuje Twój organizm do prawidłowego funkcjonowania.

Brokuł jest jednym z tych warzyw, które nie były popularne kilkadziesiąt lat temu wśród dzieci i dorosłych, jednak obecnie ludzie zdają sobie sprawę z właściwości zdrowotnych zielonych warzyw i coraz częściej wprowadzają je do swojej diety.

Wartość odżywcza brokułów

Brokuły zawierają bardzo duże ilości antyoksydantów, związków bioaktywnych, błonnika, minerałów i witamin. Wartość odżywcza jednej garści (ok. 91g) surowego brokułu wynosi:

Kalorie: 31
Białko – 2,6 g
Węglowodany – 6g
Tłuszcz – 0,3 g
Włókno – 2,4 g

Jak widać, brokuły zawierają bardzo mało tłuszczu i węglowodanów oraz są bogate w białko, co sprawia, że są niezbędne w codziennej diecie.


Korzyści wynikające ze spożywania brokułów

Brokuł zawiera cały szereg witamin, minerałów, związków bioaktywnych i antyoksydantów, które pomagają utrzymać nasz organizm w zdrowiu. Ale jakie są jeszcze inne korzyści płynące z tego łodygowego, zielonego warzywa? Dowiedzmy się poniżej.

1. Zmniejsza stan zapalny

Wysoki poziom antyoksydantów w brokułach sprawiają, że są one idealnym środkiem w walce z zapaleniami. Kemferol, naturalny flawonol obecny w brokułach, jest szczególnie dobry w redukcji i łagodzeniu stanów zapalnych.

2. Chroni przed rakiem

Wiele badań wykazało, że warzywa krzyżowe, w tym brokuły świetne chronią nasze komórki. Zawierają sulforafan, czyli związek, który może mieć silne właściwości przeciwnowotworowe, oraz pomagają zmniejszyć uszkodzenia komórek spowodowane przez tę chorobę.

3. Reguluje poziom cukru we krwi

Dla osób chorujących na cukrzycę brokuły mogą być szczególnie skuteczne w kontrolowaniu poziomu cukru we krwi. Błonnik rozpuszczalny w brokułach pomaga regulować ten poziom, spowalniając trawienie, co z kolei spowalnia wchłanianie cukru i zapobiega jego gwałtownym wzrostom.

4. Poprawia stan zdrowotny kości

Brokuły zawierają dużą ilość witaminy K, która pomaga we wchłanianiu wapnia. Osoby cierpiące na niską zawartość tej witaminy w organizmie mogą doświadczać większej ilości złamań kości, jak również mają skłonności do osteoporozy. W związku z tym zaleca się dodanie brokułów do codziennej diety w celu utrzymania zdrowych i mocnych kości.

5. Poprawia wygląd

Brokuły czynią cuda względem Twojej skóry, włosów i paznokci. Są bogate w witaminę C, a tym samym pomagają zmniejszyć uszkodzenia skóry, spłycają zmarszczki i poprawiają ogólny wygląd i stan Twojej skóry. Ponadto, naturalna forma witaminy C w brokułach tworzy kolagen, który pozytywnie wpływa na jakość i strukturę skóry.

6. Poprawia trawienie

Spożywanie pokarmów bogatych w błonnik pokarmowy jest kluczem do regulacji układu pokarmowego. Utrzymanie zdrowego układu trawiennego jest niezbędne w celu pozbycia się codziennych toksyn z organizmu i ochrony przed rakiem jelita grubego. Jedzenie brokułów, gotowanych lub surowych może zmniejszyć zaparcia i utrzymać Twój układ pokarmowy w dobrym stanie.

7. Wspiera pracę mózgu

Składniki odżywcze znajdujące się w brokułach mogą pomóc w utrzymaniu zdrowych funkcji mózgu. Sulforafan, znajdujący się w brokułach, może wspomagać jego pracę i dotlenienie. Ponadto, witamina K zawarta w brokule jest znana z tego, że poprawia zdolności poznawcze i wspomaga funkcjonowanie układu nerwowego. Zawierają również kwas foliowy wspomagający leczenie choroby Alzheimera oraz cholinę wspierającą funkcje pamięci.

Spożywanie brokułów a utrata wagi

Błonnik obecny w warzywach pomaga schudnąć poprzez tłumienie apetytu i niweluje uczucie głodu na długi czas. Również duże ilości witamin znajdujących się w brokułach mogą pomóc w utracie zbędnych kilogramów. Jak już wcześniej wspomniano brokuły zawierają dużo błonnika pokarmowego, dzięki któremu pozbywamy się z organizmu zalegających toksyn i poprawiamy pracę układu trawiennego. Z racji, że warzywo to jest niskokaloryczne nie musimy się zbytnio martwić ile możemy spożyć tego produktu aby nie przytyć. Brokuły mogą być dzięki temu świetną i bardzo zdrową przekąską na wieczór zamiast np. chipsów.

Podsumowanie

Możemy zatem stwierdzić, że brokuł jest warzywem energetycznym o wysokiej zawartości błonnika, niskiej zawartości tłuszczu i jest pełen witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera duże ilości witaminy C i K, a także przeciwutleniacze, które dają ogromne korzyści dla organizmu i umysłu. Dodawanie brokułów do codziennej diety to świetny sposób by naturalnie schudnąć i lepiej się czuć. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie lubisz ich jeść to mamy ich świetny zamiennik, który może się okazać jeszcze lepszy. Nasz suplement to źródło zarówno witamin jak i minerałów, który w swoim składzie ma tylko naturalne produkty w tym głównie warzywa. Jednym ze składników jest właśnie brokuł, który w kompozycji z innymi elementami staje się mało wyczuwalny. Po więcej informacji zapraszamy na stronę produktu lub wystarczy kliknąć tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fourteen − 3 =

Back to Top

Zestaw: Blender + Suplement Zielony Koktajl

zielony koktajl superfood blendygo

Wybierz kolor blendera:

Zestaw: Blender + Ebook 50 Przepisów

blendygo ebook 50 przepisów

Wybierz kolor blendera:

Zestaw: Blender + Suplement + oba ebooki

Wybierz kolor blendera: