Seler naciowy – Wartości odżywcze i korzyści zdrowotne - Blog - BlendyGo

Koszyk

Zamknij

No products in the cart.

14 maja, 2020
Autor:

Seler był uprawiany i spożywany jako warzywo od czasów starożytnych. Jest uważany za produkt oczyszczający i bardzo odżywczy. Seler jest bardzo wszechstronnym warzywem, ponieważ prawie wszystkie jego części są jadalne – włókniste łodygi, zielone liście lub nasiona. Niektórzy delektują się nim w surowej postaci i dodają go do sałatek natomiast inni lubią włączać go do swoich zup, gulaszu i dań obiadowych. 

Liście selera pełnią funkcję świeżej przyprawy i nadają lekko pikantny smak podobny do czarnego pieprzu. Jest również chętnie stosowany w postaci wysuszonej. Zmienia się w suche zioło, które ponownie można stosować aby poprawić smak przygotowywanych potraw.

Wartość odżywcza selera naciowego

Seler to bardzo pożywne warzywo, które składa się głównie z wody i błonnika pokarmowego. Jest niskokaloryczny i niezwykle bogaty w przeciwutleniacze oraz w wiele niezbędnych witamin, takich jak witamina K, witamina A, witamina B2, witamina B5, witamina B6, folian, witamina C i witamina E. Minerały, takie jak wapń, potas i sód, również są obecne w selerze. Poniżej znajduje się lista wszystkich składników odżywczych znajdujących się w 100 gramowej porcji selera:

Błonnik dietetyczny – 1,6 g
Tłuszcze – 0,1 g
Białko – 0,8 g
Węglowodany – 3,5 g

5 korzyści zdrowotnych ze spożywania selera naciowego

Jak pokazano powyżej, seler jest wypełniony ważnymi witaminami i minerałami, co czyni go jednym z najbardziej wartościowych produktów. Poniżej przedstawiamy korzyści zdrowotne, które możesz uzyskać, włączając seler do swoich posiłków.

1. Przeciwutleniacz i środek przeciwzapalny

Seler jest bogaty w przeciwutleniacze, które zwalczają stany zapalne i uszkodzenia komórek, które powodują przedwczesne starzenie się. Reguluje również przepływ krwi w organizmie i optymalizuje jej ciśnienie. Kwercetyna jest rodzajem flawonoidu obecnego w selerze, który łagodzi stany zapalne. Wstępne badania wskazują również na rolę kwercetyny jako środka przeciwnowotworowego.

2. Bogaty w składniki odżywcze

Seler naciowy jest źródłem wielu niezbędnych składników odżywczych, których organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Zawiera witaminę A, która jest potrzebna do wzmocnienia odporności, poprawy wzroku, utrzymania zdrowszej skóry i zniwelowania procesów związanych ze starzeniem się. Seler jest również bogaty w witaminę K, która poprawia gęstość kości i wspomaga krzepnięcie krwi. Optymalna gęstość kości może zmniejszać ryzyko złamań i zachorowań na osteoporozę. Seler jest bogaty w kwas foliowy. Jego brak w diecie przypisano problemom takim jak utrata pamięci i zmęczenie. Jest to również ważne dla rozwoju i zdrowia płodów.

Seler naciowy jest dobrym źródłem potasu, który utrzymuje masę mięśniową i zdrowe funkcjonowaniu serca. Pomaga w kontrolowaniu ciśnienia krwi, aby zapewnić, że nie wystąpią w nim niepożądane zmiany. Oprócz kilku innych ważnych witamin i minerałów, istnieją również inne składniki odżywcze, takie jak witamina C, witamina B, magnez i wapń.

3. Poprawia trawienie

Seler jest bogaty w błonnik pokarmowy, który jest bezpośrednio odpowiedzialny za utrzymanie zdrowych jelit. Dieta bogata w błonnik sprawia, że jesteśmy pełniejsi i czujemy się najedzeni przez dłuższy czas. Dzięki temu nie podjadamy i zjadamy posiłki tylko o określonych porach. Dodatkowo błonnik pokarmowy pomaga nam w wypróżnianiu i oczyszczeniu jelit z toksyn i zbędnych złogów.


4. Pomaga przy odchudzaniu

W dużej mierze seler składa się z wody, co oznacza, że pojedyncza łodyga ma zaledwie około siedem kalorii. Ponadto fakt, o którym wspomniano już wcześniej, że zawiera dużą ilość błonnika pokarmowego, oznacza, że czujesz się syto przez długi okres czasu, zmniejszając podjadanie między posiłkami. Oba te fakty mogą Ci pomóc w kontrolowaniu zjedzonych kalorii i pomogą w zrzuceniu niechcianych kilogramów.

5. Jest bogaty w wodę

Seler składa się głównie z wody, co sprawia, że jest to bardzo orzeźwiająca przekąska, która zapewni Ci dostarczenie dodatkowej wody do organizmu. Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne do przeżycia, dobrego samopoczucia i prawidłowego funkcjonowania Twojego ciała. Odpowiednia ilość wody w organizmie pomaga również poprawić jakość skóry i włosów.

Podsumowanie

Seler zapewnia ciału mnóstwo korzyści zdrowotnych. Właściwości przeciwutleniające, różnorodność niezbędnych składników odżywczych, poprawiony metabolizm i trawienie, zwiększone nawodnienie organizmu, a na koniec pomaga w utrzymaniu zdrowej diety. Warto zatem włączyć to warzywo do codziennej diety. Jeśli jednak nie lubicie jego smaku a zależy wam na tym aby czerpać z niego wszystkie te korzyści mamy na to rozwiązanie. Nasz suplement diety to bogactwo składników odżywczych i witamin. W jego skład wchodzą głównie warzywa w tym wyciąg z selera naciowego. Dzięki niemu przygotujesz pyszny i pożywny koktajl w kilka chwil. Po więcej informacji zapraszamy na stronę produktu lub wystarczy kliknąć tutaj.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fifteen − eight =

Back to Top
Darmowy Ebook: 5 Przepisów Na Koktajl OdchudzającyZapisz się do newslettera i otrzymaj darmowy ebook na swój adres email:

Zestaw: Blender + Suplement Zielony Koktajl

zielony koktajl superfood blendygo

Wybierz kolor blendera:

Zestaw: Blender + Ebook 50 Przepisów

blendygo ebook 50 przepisów

Wybierz kolor blendera:

Zestaw: Blender + Suplement + oba ebooki

Wybierz kolor blendera: