Koszyk

Zamknij

No products in the cart.

1 kwietnia, 2020
Posted by :
dieta bezglutenowa dla kogo działanie

Co to jest dieta bezglutenowa?

Aby zrozumieć, czym jest dieta bezglutenowa, najpierw spróbujemy zapoznać się z samym glutenem. Jest to białko powszechnie występujące w ziarnach takich jak żyto, jęczmień i pszenica. Spożywanie glutenu może być szkodliwe dla osób z chorobami takimi jak celiakia czy alergie pokarmowe. Dieta bezglutenowa jest zalecana dla ludzi cierpiących na schorzenia związane ze spożywaniem glutenu i ma na celu zwiększenie energii, poprawę zdrowia i efektów związanych z odchudzaniem. Jednak taka dieta zmienia nawyki żywieniowe i dlatego nie zaleca się rozpoczynania jej bez uprzedniej konsultacji z lekarzem.
Twój lekarz lub dietetyk może zalecić rozpoczęcie diety bezglutenowej, jeśli masz jedną z następujących dolegliwości zdrowotnych:

Ataksja glutenowa – ataksja glutenowa jest zaburzeniem autoimmunologicznym, które atakuje niektóre rodzaje tkanek nerwowych. Zakłóca to dobrowolne ruchy i kontrolę mięśni.

Celiakia – W celiakii wywoływana jest aktywność układu odpornościowego uszkadzająca błonę śluzową jelita cienkiego. Jest to zaburzenie autoimmunologiczne, które stopniowo zaczyna uniemożliwiać normalne wchłanianie składników odżywczych.

Alergia na pszenicę – gdy dana osoba cierpi na ten rodzaj alergii, jej ciało błędnie postrzega białka występujące w pszenicy jako czynnik wywołujący choroby. Układ odpornościowy zostaje pobudzony do działania i tworzy przeciwciało, które może powodować trudności w oddychaniu, przekrwienie i inne niepożądane objawy.

Wrażliwość na gluten bez celiakii – nawet jeśli dana osoba nie cierpi na celiakię, może cierpieć na niektóre z jej objawów, takie jak wzdęcia, bóle brzucha, zaparcia, bóle głowy itp.. Uważa się, że taka osoba cierpi na wrażliwość na gluten, która wywołuje w niej tak niekorzystne reakcje.

Przestrzeganie diety bezglutenowej wymaga starannej uwagi osoby, która ją stosuje. Muszą być świadomi spożywanej żywności i jej źródła. Osoby bez któregokolwiek z wyżej omówionych warunków zdrowotnych mogą również włączyć tą dietę do swojego życia, w oparciu o deklarowane korzyści zdrowotne.

Korzyści wynikające ze stosowania diety bezglutenowej

Wprowadzenie diety bezglutenowej wiąże się z ryzykiem i korzyściami. Poza tym, że spożywanie glutenu jest szkodliwe dla osób z wrażliwością na gluten i innymi chorobami, dieta bezglutenowa przynosi korzyści także osobom z zespołem jelita drażliwego. Jednak nie trzeba cierpieć na żadne z tych problemów zdrowotnych, aby skorzystać z diety bezglutenowej. Dieta bezglutenowa przynosi korzyści także nam, zwykłym ludziom! W jaki sposób? Oto kilka sposobów, dzięki którym dieta bezglutenowa przynosi korzyści osobom bez nietolerancji glutenu:
– Zachęca ludzi na diecie do zwiększania spożycia owoców i warzyw, ponieważ wszystkie owoce i warzywa są bezglutenowe.
– Eliminuje z diety przetworzone niezdrowe produkty spożywcze. Na tej diecie jesz mniej śmieciowego jedzenia.
– Jesteś również mniej podatny na choroby bakteryjne i wirusowe, ponieważ spożywasz więcej minerałów, witamin i przeciwutleniaczy na tej diecie.
-nDieta bezglutenowa zmniejsza również ryzyko chorób serca, raka i cukrzycy.


Dieta bezglutenowa na odchudzanie

Popularność diet bezglutenowych na odchudzanie rośnie na całym świecie. Uważa się że dieta bezglutenowa może sprzyjać odchudzaniu w zdrowy sposób. Jaka część tego twierdzenia jest prawdziwa? Kiedy osoba decyduje się na wprowadzenie do swojego życia diety bezglutenowej, musi zrezygnować z jakiegokolwiek jedzenia, które ma w swoim składzie gluten. Mogą to być sosy, dodatki do żywności lub podstawowe artykuły spożywcze, takie jak pszenica, żyto itd.. W większości przypadków trzeba zrezygnować z chleba, deserów i przetworzonej żywności. Początkowo można zauważyć nagły spadek wagi, ponieważ produkty z glutenem są zazwyczaj bardzo kaloryczne. 

Poza tym, gdy ktoś decyduje się na dietę bezglutenową, musi ćwiczyć czytanie etykiet żywności przed zakupem czegokolwiek w sklepie spożywczym lub supermarkecie. To zdrowy nawyk utrzymywania i promowania zdrowych praktyk żywieniowych. Kiedy dokonujemy świadomego wyboru tego, co jemy, jesteśmy mniej podatni na nadmierne jedzenie lub spożywanie niezdrowej żywności.
Co więcej, należy uważać na porcje, które spożywamy. Bez względu na dietę jaką stosujesz, jeśli nie będziesz kontrolować zjadanych porcji – przybierzesz na wadze.

Podsumowanie

Gluten jest niezbędną formą białka i nie należy go usuwać z diety bez uprzedniej konsultacji z ekspertem. Jeśli nie cierpisz na nadwrażliwość na gluten lub jakąkolwiek chorobę związaną z glutenem, powinieneś dokładnie przemyśleć, czy dieta bezglutenowa byłaby dla Ciebie odpowiednia. Ale jeśli tak, powinieneś skonsultować się z dietetykiem i poprosić go o dostarczenie alternatywnych źródeł glutenu, które pomogą uzupełnić twoje potrzeby żywieniowe. Jeśli jesteś osobą, która nie może spożywać glutenu lub świadomie wyłączyła ten składnik ze swojej diety i chce dostarczać organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze to mamy coś dla Ciebie. Nasz suplement, który znajdziecie tutaj ma całą gamę produktów bogatych w witaminy i minerały. Można go dodać do ulubionego koktajlu, rozpuścić z wodą lub stosować według własnych preferencji. Ważne jest aby nie czuć, że jest się na przymusowej diecie tylko czerpać z tego przyjemność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sixteen − 12 =

Back to Top

Zestaw: Blender + Suplement Zielony Koktajl

zielony koktajl superfood blendygo

Wybierz kolor blendera:

Zestaw: Blender + Ebook 50 Przepisów

blendygo ebook 50 przepisów

Wybierz kolor blendera:

Zestaw: Blender + Suplement + oba ebooki

Wybierz kolor blendera: