Seler naciowy – Wartości odżywcze i korzyści zdrowotne - BlendyGo

Seler naciowy – Wartości odżywcze i korzyści zdrowotne

Seler był uprawiany i spożywany jako warzywo od czasów starożytnych. Jest uważany za produkt oczyszczający i bardzo odżywczy. Seler jest bardzo wszechstronnym warzywem, ponieważ prawie wszystkie jego części są jadalne – włókniste łodygi, zielone liście lub nasiona. Niektórzy delektują się nim w surowej postaci i dodają go do sałatek natomiast inni lubią włączać go do swoich zup, gulaszu i dań obiadowych. 

Liście selera pełnią funkcję świeżej przyprawy i nadają lekko pikantny smak podobny do czarnego pieprzu. Jest również chętnie stosowany w postaci wysuszonej. Zmienia się w suche zioło, które ponownie można stosować aby poprawić smak przygotowywanych potraw.

Wartość odżywcza selera naciowego

Seler to bardzo pożywne warzywo, które składa się głównie z wody i błonnika pokarmowego. Jest niskokaloryczny i niezwykle bogaty w przeciwutleniacze oraz w wiele niezbędnych witamin, takich jak witamina K, witamina A, witamina B2, witamina B5, witamina B6, folian, witamina C i witamina E. Minerały, takie jak wapń, potas i sód, również są obecne w selerze. Poniżej znajduje się lista wszystkich składników odżywczych znajdujących się w 100 gramowej porcji selera:

Błonnik dietetyczny – 1,6 g
Tłuszcze – 0,1 g
Białko – 0,8 g
Węglowodany – 3,5 g

5 korzyści zdrowotnych ze spożywania selera naciowego

Jak pokazano powyżej, seler jest wypełniony ważnymi witaminami i minerałami, co czyni go jednym z najbardziej wartościowych produktów. Poniżej przedstawiamy korzyści zdrowotne, które możesz uzyskać, włączając seler do swoich posiłków.

1. Przeciwutleniacz i środek przeciwzapalny

Seler jest bogaty w przeciwutleniacze, które zwalczają stany zapalne i uszkodzenia komórek, które powodują przedwczesne starzenie się. Reguluje również przepływ krwi w organizmie i optymalizuje jej ciśnienie. Kwercetyna jest rodzajem flawonoidu obecnego w selerze, który łagodzi stany zapalne. Wstępne badania wskazują również na rolę kwercetyny jako środka przeciwnowotworowego.

2. Bogaty w składniki odżywcze

Seler naciowy jest źródłem wielu niezbędnych składników odżywczych, których organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Zawiera witaminę A, która jest potrzebna do wzmocnienia odporności, poprawy wzroku, utrzymania zdrowszej skóry i zniwelowania procesów związanych ze starzeniem się. Seler jest również bogaty w witaminę K, która poprawia gęstość kości i wspomaga krzepnięcie krwi. Optymalna gęstość kości może zmniejszać ryzyko złamań i zachorowań na osteoporozę. Seler jest bogaty w kwas foliowy. Jego brak w diecie przypisano problemom takim jak utrata pamięci i zmęczenie. Jest to również ważne dla rozwoju i zdrowia płodów.

Seler naciowy jest dobrym źródłem potasu, który utrzymuje masę mięśniową i zdrowe funkcjonowaniu serca. Pomaga w kontrolowaniu ciśnienia krwi, aby zapewnić, że nie wystąpią w nim niepożądane zmiany. Oprócz kilku innych ważnych witamin i minerałów, istnieją również inne składniki odżywcze, takie jak witamina C, witamina B, magnez i wapń.

3. Poprawia trawienie

Seler jest bogaty w błonnik pokarmowy, który jest bezpośrednio odpowiedzialny za utrzymanie zdrowych jelit. Dieta bogata w błonnik sprawia, że jesteśmy pełniejsi i czujemy się najedzeni przez dłuższy czas. Dzięki temu nie podjadamy i zjadamy posiłki tylko o określonych porach. Dodatkowo błonnik pokarmowy pomaga nam w wypróżnianiu i oczyszczeniu jelit z toksyn i zbędnych złogów.


4. Pomaga przy odchudzaniu

W dużej mierze seler składa się z wody, co oznacza, że pojedyncza łodyga ma zaledwie około siedem kalorii. Ponadto fakt, o którym wspomniano już wcześniej, że zawiera dużą ilość błonnika pokarmowego, oznacza, że czujesz się syto przez długi okres czasu, zmniejszając podjadanie między posiłkami. Oba te fakty mogą Ci pomóc w kontrolowaniu zjedzonych kalorii i pomogą w zrzuceniu niechcianych kilogramów.

5. Jest bogaty w wodę

Seler składa się głównie z wody, co sprawia, że jest to bardzo orzeźwiająca przekąska, która zapewni Ci dostarczenie dodatkowej wody do organizmu. Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne do przeżycia, dobrego samopoczucia i prawidłowego funkcjonowania Twojego ciała. Odpowiednia ilość wody w organizmie pomaga również poprawić jakość skóry i włosów.

Podsumowanie

Seler zapewnia ciału mnóstwo korzyści zdrowotnych. Właściwości przeciwutleniające, różnorodność niezbędnych składników odżywczych, poprawiony metabolizm i trawienie, zwiększone nawodnienie organizmu, a na koniec pomaga w utrzymaniu zdrowej diety. Warto zatem włączyć to warzywo do codziennej diety. Jeśli jednak nie lubicie jego smaku a zależy wam na tym aby czerpać z niego wszystkie te korzyści mamy na to rozwiązanie. Nasz suplement diety to bogactwo składników odżywczych i witamin. W jego skład wchodzą głównie warzywa w tym wyciąg z selera naciowego. Dzięki niemu przygotujesz pyszny i pożywny koktajl w kilka chwil. Po więcej informacji zapraszamy na stronę produktu lub wystarczy kliknąć tutaj.


Wszystkie prawa zastrzeżone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *